Wystarczy amatorski sprzęt, odrobina umiejętności i trochę sprytu, aby Twoje filmy wyróżniały się profesjonalizmem. Możesz się tego nauczyć w dwa dni, w jeden weekend (13-14.06) za zaledwie 299 złotych. Czy potem będziesz chciał zrealizować film z wakacji, opracować swoje własne filmowe CV, czy też zaimponować szefowi realizacją filmów o firmie – decyzja należy do Ciebie.
Organizator warsztatów w cenie 299 PLN zapewnia:
- 16 godzin warsztatów prowadzonych przez doświadczonego trenera
- komfortowe warunki szkoleniowe w TVP Katowice
- małą grupę uczestników gwarantującą interakcję z prowadzącym (grupa do 12 osób)
- oprogramowanie do montażu na potrzeby warsztatów – Camtasia 8.x w wersji Trial (oprogramowanie umożliwia m.in.realizację efektów specjalnych typu green-screen, a także wtyczkę do power point i nagrywanie ekranu komputera, co pozwala na konwersję prezentacji na film, tworzenie instrukcji obsługi i video-poradników itp.)
- materiały dydaktyczne, w tym podręcznik
- źródła bezpłatnych fotografii i muzyki w Internecie
- materiał filmowy do montażu
- a jeśli okoliczności na to pozwolą, krótką wycieczkę po studiu TVP
Dodatkowo w cenie 30 PLN można dokupić rekomendowany pakiet zawierający:
- imienny certyfikat Śląskiego Towarzystwa Marketingowego potwierdzający udział w warsztatach,
- dwa ciepłe posiłki w kultowej kantynie TVP Katowice,
- ćwiczenia z zastosowaniem Windows Live Movie Maker (1h),
- dodatkowy materiał dydaktyczny wprost z komputera prowadzącego w postaci eksportu finalnej wersji projektów filmów powstałych na warsztatach, z wszystkimi zastosowanymi w montażu trikami
Uczestnik musi zapewnić:
- swoją obecność
- aparat cyfrowy z możliwością nagrywania, kamerę lub smartfon,
- laptop z zainstalowanymi kodekami (naturalnie młodszy komputer będzie lepszy),
Ponieważ warsztaty będą zawierały ćwiczenia z realizacji materiału video wymagane będzie podpisanie przez uczestnika warsztatów zgody na udział w filmie, który w ramach warsztatów będzie montowany przez samych uczestników.
Program 16 godzin intensywnych warsztatów obejmuje minimum teorii i maksimum praktyki:
- przegląd sprzętu uczestników, omówienie jego słabych i mocnych stron
- realizacja ujęć:
- ćwiczenia w zaaranżowaniu planu
- ćwiczenia z ustawienia oświetlenia
- ćwiczenia z makijażu
- omówienie najczęstszych błędów podczas realizacji
- omówienie najczęstszych scenariuszy filmów na youtube
- ćwiczenie polegające na opracowaniu scenariusza
- realizacja „surówki” video w oparciu o opracowany scenariusz
- nagrywanie dźwięku
- montaż z wykorzystaniem oprogramowania Camtasia 8.x
- instalacja oprogramowania
- omówienie bloków funkcjonalnych oprogramowania Camtasia
- wybór podkładu muzycznego i zdjęć z bezpłatnych źródeł z Internetu
- import „surówki” video, zdjęć i ścieżek dźwiękowych
- ćwiczenia w nagrywaniu video z ekranu komputera
- ćwiczenia z montażu (długie i intensywne)
- synchronizacja video i ścieżki dźwiękowej z zewnętrznego źródła
- wybór scen i cięcia
- przejścia i przebitki
- czołówka, tyłówka i napisy
- animacja i efekty specjalne
- podkład muzyczny
- generowanie pliku finalnego i postprodukcja
- zakładanie i obsługa kanału youtube
- zakładanie kanału i przesyłanie filmów
- opisywanie cech filmu
- narzędzia kanału przeznaczone dla twórców filmowych
- uwarunkowania dotyczące praw autorskich w youtube
- ochrona danych osobowych w praktyce
- wzory zgód na wykorzystanie wizerunku
- wizytacja studia TVP (o ile pozwolą na to okoliczności)
Dodatkowo dla uczestników którzy zdecydowali się na wykupienie pakietu (30 PLN):
- eksport i import projektu Camtasia
- ćwiczenia z bezpłatnego oprogramowania Windows Live Movie Maker (1h)
- dwa ciepłe posiłki w kultowej kantynie TVP
- wręczenie imiennych certyfikatów Śląskiego Towarzystwa marketingowego potwierdzających udział w warsztatach
Zapisy w panelu http://www.marketing.silesia.pl/harmonogram.php
Informacja o prowadzącym warsztaty:
Adam Latocha – autor programu warsztatów i trener prowadzący.
Na co dzień Marketing Manager, administrator fanpejdżów FB i kanałów YT oraz realizator szeregu krótkich form filmowych. Wiodący trener projektu edukacji multimedialnej w obszarze realizacji krótkich form filmowych – projekt realizowany był przez Śląskie Towarzystwo Marketingowe w 2014 roku, z dofinansowaniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (łącznie 216 godzin, 180 uczestników).
Członek Zarządu Śląskiego Towarzystwa Marketingowego, wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z dziedziny sprzedaży B2B i Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej z dziedziny systemów wspomagających zarządzanie.