Jesienią 2015 roku Towarzystwo zorganizowało spektakularny cyklu spotkań z osobistościami gospodarki, zarządzania i marketingu pod nazwą Idee dla Śląska. Tytułowe idee to, w naszym odczuciu zbiór takich terminów jak: skuteczność, strategia, kultura organizacyjna, jakość, innowacyjność, informatyzacja i marketing.
Obszary te zostały scharakteryzowane przez Mistrzów idei, którymi byli:
Iwona Majewska-Opiełka idea: skuteczność
prof. Henryk Mruk idea: marketing
prof. Jerzy Hausner idea: strategia i kultura organizacyjna
prof. Andrzej Jacek Blikle idea: jakość i innowacyjność
dr Kajetan Wojsyk idea: informatyzacja
GALERIA ZDJĘĆ
Mistrzów wspomagali mentorzy. Wśród nich znaleźli się znani działacze gospodarczy i samorządowi, wykładowcy, aktywiści organizacji pozarządowych i artyści:
- Ilona Kanclerz (Modny Śląsk)
- Czesław Śleziak (Krajowa Izba Ekologii)
- Stanisław Pisarek (rada miasta Czeladź (radny), wydawnictwo Stapis, Śląskie Towarzystwo Marketingowe)
- Artur Hofman (BNI sieciowa organizacja przedsiębiorców)
- Michał Wójcik (Izba Rzemieślnicza w Katowicach, radny Sejmiku Śląskiego)
- Marcin Janowski (Polskie Stowarzyszenie Public Relations)
- Bogusław Kamiński (Spółdzielnia Socjalna „Fajna”, Śląskie Towarzystwo Marketingowe, Polskie Stowarzyszenie Obsługi Klienta)
- Maciej Zachara (Śląskie Towarzystwo Marketingowe, Polskie Stowarzyszenie Obsługi Klienta)
- Zbigniew Widera (Związek Górnośląski, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Sławomir Brzózka (Umbrella Consulting, Śląskie Towarzystwo Marketingowe, Polskie Stowarzyszenie Obsługi Klienta)
- Marek Waliszak/Sylwia Sędorowicz (Opinion sp. z o.o.)
- Mariusz Wróbel (Instytucja Filmowa Silesia Film, Śląskie Towarzystwo Marketingowe)
- Dariusz Hejmej (Polski Rejestr Statków SA)
- Paweł Karpiński (Polski Rejestr Statków SA)
- Adrian Kapczyński (Polskie Towarzystwo Informatyczne, Politechnika Śląska)
- Michał Pamuła (Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury)
- Anna Matuszyńska (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Aleksander Kopia (Stowarzyszenie Rowerowe Katowice, Śląski Urząd Marszałkowski)
- Jerzy Gorzelik (Ruch Autonomii Śląska, Uniwersytet Śląski)
- Jerzy Szymura (Stowarzyszenie Firm Autostrady Nowych Technologii)
- Wiesław Porosło (Śląskie Towarzystwo Marketingowe, Polskie Stowarzyszenie Obsługi Klienta, ProOptima sp. z o.o.)
Projekt był współfinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w ramach jednego z konkursów organizowanych rokrocznie i odbywał się pod patronatem Kazimierza Karolczaka – Członka Zarządu Województwa Śląskiego.
Spotkania odbywały się w studiu Polskiego Radia w Katowicach.
Partnerami projektu były następujące instytucje i organizacje:
- Polski Rejestr Statków SA (sponsor projektu)
- Polskie Towarzystwo Informatyczne
- Polskie Stowarzyszenie Public Relations
- Polska Izba Ekologii
- BNI (ogólnoświatowa organizacja poleceń biznesowych)
- Związek Górnośląski
- Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury
- Klub Jagielloński
- Stowarzyszenie Rowerowe Katowice
- Stowarzyszenie Komputer i Sprawy Szkolne
- Stowarzyszenie Menedżerów Komercjalizacji i Innowacji
- Polskie Stowarzyszenie Obsługi Klienta
- Stowarzyszenie Firm Autostrady Nowych Technologii
- Modny Śląsk
- Drukarnia Opinion sp. z o.o.
- Exbis – firma szkoleniowa sc
- Wydawnictwo Stapis
- TechMine sp zo.o.
- Polskie Radio Katowice
- Instytucja Filmowa Silesia Film
Idee dla Śląska w liczbach
- W projekcie wystąpiło pięcioro świetnych prelegentów – wybitnych specjalistów w swoich branżach.
- Mentorami idei było 21 osób reprezentujących różne środowiska i organizacje.
- W spotkaniach cyklu wzięło łącznie udział bezpośrednio ponad 200 osób.
- Stronę internetową projektu na Facebooku odwiedziło łącznie ok. 20 000 osób.
- Pod relacjami ze spotkań zamieszono łącznie ok. 200 postów i komentarzy.
- Mailingi towarzyszące spotkaniom dotarły do ponad 40 000 osób.
- informacje o projekcie ukazały się w prasie – Dziennik Zachodni, Gazeta Górnicza i w Radiu Katowice.