Śląskie Towarzystwo Marketingowe zaprasza wszystkich zainteresowanych na świąteczny, 56. Wieczór z marketingiem, który odbędzie się w pierwszy czwartek grudnia (04.12.2014) w TVP Katowice, ul. Telewizyjna 1.
16.15 – 16.45
Rejestracja uczestników, rozmowy kuluarowe.
16.45 – 16.50
Przywitanie, informacje organizacyjne – Artur Kurkiewicz, prezes ŚTM
16.50 – 18.00
Dogmaty zarządzania marką – Jacek Pogorzelski (dyr. zarządzający Prime Code)
Jeden z najlepszych specjalistów w naszej branży zaprezentuje swego rodzaju głos przeciwstawny do ślepego entuzjazmu wobec marki, jako panaceum na wszystkie problemy marketingowe. Będzie to racjonalny głos doświadczonego praktyka oraz autora profesjonalnego bloga jacekpogorzelski.pl i kilku świetnych książek.
18.00-18.40
Nowoczesne metody dwukierunkowej komunikacji z klientem – Piotr Pietrzak (CTO IBM Polska i Kraje Bałtyckie)
Komunikacja marketingowa i budowanie długotrwałej relacji z klientem, stały się kluczowymi obszarami zainteresowania firm i ich działów sprzedaży. Szeroka wiedza o kliencie, poprawna segmentacja grupy docelowej i dopasowanie komunikatu są podstawowymi narzędziami umożliwiającymi zwiększenie obrotów na istniejącej bazie odbiorców. Sama przekazana informacja staje się mniej ważna od kontekstu w którym zostaje dostarczona. Technologia wsparta socjologią i psychologią odgrywa kluczową rolę w tym procesie. Wiedza ta jest tym ważniejsza, że umożliwia również szybkie dopasowanie oferty do potrzeb rynku i pozwala zdobyć przewagę konkurencyjną. O tych i innych rozwiązaniach będziemy mieli okazję porozmawiać w trakcie spotkania.
18.40 – 19.20
Przerwa integracyjna
Zapraszamy na ciasto i soki owocowe. Kawa i herbata do nabycia w bufecie.
19.20-19.50
Krótka historię świętego zatrudnionego w marketingu przedstawi Tomasz Sobisz (TVP Katowice, wiceprezes ŚTM)
Święty Mikołaj, czyli jak i dlaczego biskup z południa zmienił się w krasnala z północy. Współczesny Święty Mikołaj – czerwony krasnal z białą broda, poruszający się saniami zaprzęgniętymi w renifery jest postacią znaną i akceptowaną na całym świecie, bez względu na religię i lokalne obyczaje. Jest postacią znikąd, bo o jego pochodzeniu i pierwowzorze już dawno udało się nam zapomnieć. Skąd wzięła się postać, której imię sprawia, że każdego roku, z początkiem grudnia cały świat ogarnia gorączka zakupów? Czy na pewno znamy historie prawdziwego Świętego Mikołaja?
19.50 – 20.30
Integracja i zakończenie wieczoru.
Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, marki, komunikacji marketingowej oraz zarządzania doświadczeniem klienta. Doświadczony brand i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowych i międzynarodowych korporacji. Ekspert ministerstw oraz samorządów w zakresie polityki promocji.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów Executive MBA oraz MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu.
Autor książek Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe.
Autor bloga o marketingu XXI wieku dostępnego pod adresem: jacekpogorzelski.pl
Piotr Pietrzak – Chief Technology Officer (CTO) IBM Polska i Kraje Bałtyckie. Entuzjasta i technologiczny ewangelista, od 17 lat związany z branżą IT. Specjalizuje się w projektach optymalizacji i transformacji przedsiębiorstw. Odpowiedzialny za rozwój rynku cloud computing w Polsce. Jest członkiem 32-osobowej grupy Innovation Network, zajmującej się w IBM rozwijaniem nowatorskich rozwiązań. W 2008 r. został przez tę grupę wybrany IBM Chief Technologist of the Year spośród innych specjalistów pełniących tę rolę w IBM na całym świecie. Odpowiedzialny jest też za współpracę z funduszami inwestycyjnymi typu VC/PE w ramach programu IBM Global Entrepreneur. Autor wielu branżowych publikacji. Przełamuje schematy, promuje innowacje. Miłośnik szybkich motocykli, otwartych standardów i umysłów.
Tomasz Sobisz – marketingowiec, autor tekstów reklamowych i koncepcji marketingowych. Zwolennik enoughizmu (niegromadzenia dóbr konsumpcyjnych, których nie potrzebuje), admirator odpowiedzialnego marketingu, wolontariatu oraz bezpośrednich spotkań i rozmowy człowieka z człowiekiem. Społecznik bez ambicji politycznych. Prezes zarządu firmy Manufaktura Wiedzy Estakada Spółka z o.o., zajmującej się tworzeniem koncepcji marketingowych, produkcją spotów reklamowych, filmów promocyjnych oraz szkoleniami z zakresu komunikacji marketingowej i poprawności językowej. Wiceprezes Zarządu Śląskiego Towarzystwa Marketingowego i stały prelegentem „Wieczorów z marketingiem 2.0”. Członek zespołu ds. promocji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach.