Śląskie Towarzystwo Marketingowe zaprasza wszystkich zainteresowanych na 48. Wieczór z marketingiem 2.0,
który odbędzie się w pierwszy czwartek listopada (07.11.2013) w TVP Katowice.
16.40 – 17.00
Rejestracja uczestników, rozmowy kuluarowe.
17.00 – 17.10
Przywitanie oraz informacje organizacyjne – Artur Kurkiewicz.
17.10-17.20
Autoprezentacja członka ŚTM – Danuta Kubica z firmy szkoleniowej Advance.
17.20 – 17.40
Kredyt… i po kłopocie??? – o tym jak świadomie brać kredyt i co zrobić, kiedy pojawia się problem z jego obsługą opowiedzą – Marcin Stępel oraz Rafał Kisielewski z Banku BPH.
W dzisiejszej gospodarce nie jesteśmy w stanie precyzyjnie zaplanować w pełni budżetu finansowego. Czy biorąc kredyt gospodarczy wiemy co się stanie, kiedy pojawią się problemy z jego spłatą? Czy podpisując umowę kredytową wiemy i zdajemy sobie sprawę z konsekwencji jej zawarcia? Rozwiązania są często bardzo proste – warto porozmawiać z bankiem, warto pytać o szczegóły?
Dodatkowo – krótko o debecie (kredycie w rachunku bieżącym) i możliwościach jakie daje jego przyznanie.
17.40 – 18.20
Przetwarzanie języka naturalnego – co to jest i do czego może się przydać w marketingu? – opowie Piotr Fuglewicz z firmy TiP.
Przetwarzanie języka naturalnego (ang. Natural Language Processing – NLP) to jedna z najstarszych dziedzin zastosowania komputerów, a z drugiej strony jedna z największych niespełnionych obietnic z czasów początków informatyki stosowanej. Pomimo postępów w tej dziedzinie przez ponad sześćdziesiąt lat badań i rozwoju nie dopracowano się „idealnych” metod i algorytmów. Język ludzki po prostu okazał się zbyt skomplikowany dla prostackich komputerów. Z drugiej strony domeną marketingu jest komunikacja, a jej ważnym narzędziem język ludzki (czyli naturalny). Obecny stan zastosowań środków przetwarzania języka mógłby być znaczne szerszy gdyby fachowcy od NLP potrafili przekazać wiedzę o korzyściach jakie płynąć mogłyby z użycia narzędzi informatycznych. Wykład będzie próbą takiego przekazu, nie tylko o dyżurnym temacie analizy nastawienia (sentiment analysis), które wydaje się jedynym z obszaru NLP szerzej znanym instrumentem, głównie znanym z błędnie na język polski tłumaczonej nazwy.
18.20 – 18.40
Przerwa integracyjna
18.40 – 20.10 (przewidziano czas na dyskusję oraz pytania)
Prawo w marketingu – część pierwsza – w zawiłe aspekty prawa w działaniach marketingowych wprowadzi nas Jarosław Góra, szef Zespołu Prawa IP i Nowych Technologii w Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy.
Jak zgodnie z prawem rozpowszechniać materiały reklamowe, przesyłać newsletter i prowadzić akcje mailingowe?
Dlaczego prawidłowe zebranie adresów e-mail i uzyskanie zgody jest istotne?
Czym jest ochrona danych osobowych?
Jakie obowiązki spoczywają na administratorze danych osobowych?
20.10 – 20.30
Czas na rozmowy
Piotr Fuglewicz Absolwent Wydziału Automatyki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz studium podyplomowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest założycielem i od 1991 roku prezesem firmy TiP, rozwijającej oprogramowanie lingwistyczne dla języków naturalnych regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Opracował pierwszy polski korektor tekstów CORWIN, rozwinięte wersje tego oprogramowania licencjonowane zostały następnie przez firmę TIP dla Microsoft i do dziś stosowane są w polskiej wersji Office. W latach 1993-1996 był prezesem Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a w 1999 roku otrzymał tytuł Członka Honorowego PTI. Od 1993 roku jest członkiem Akademii Inżynierskiej w Polsce. Współautor dwóch książek, autor ponad stu artykułów w prasie informatycznej. W Telewizji Katowice (pr. 3 TVP) prowadził kącik o komputerach w ramach programu Megazynek.
Jarosław Góra Szef Zespołu Prawa IP i Nowych Technologii w kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Specjalizuje się w zakresie prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Posiada doświadczenie w obsłudze podmiotów gospodarczych, gdzie istotną kwestią są prawa autorskie, własność przemysłowa i know-how (twórcy i artyści, producenci filmowi, biura architektoniczne, podmioty z branży IT, instytucje kulturalne). Prelegent na wielu konferencjach, a także prowadzący szeregu szkoleń związanych z IP, IT oraz bezpieczeństwem informacji.
Autor kancelaryjnego IP bloga o własności intelektualnej i nowych technologii – www.ipblog.pl
P A R T N E R – W I E C Z O R U
Magra Wilhelm &Wspólnicy – www.magra.pl
Firma MAGRA to doskonały partner do optymalizacji systemu produkcji i zarządzania dokumentami – drukowaniem, kopiowaniem oraz ich elektroniczną archiwizacją. Oferuje doradztwo strategiczne na podstawie analizy systemu produkcji dokumentów. Swoim Klientom pomaga w wyborze, integracji i konfiguracji systemów tworzenia, przetwarzania i archiwizowania dokumentów.
Więcej informacji na – www.magra.pl